HPMblog

trening – dieta – zdrowy styl życia

niedziela

23

Wrzesień 2012

4

komentarzy

Na Zdrowie: Joga Hormonalna

Napisała: , w kategorii: joga

Dziś będzie temat krótki, ale niezwykle kobiecy.

Powrócę do tematu jogi. Wśród wielu jej odmian znajduje się moja ulubiona: joga hormonalna.

Co to takiego?
To odmiana hatha-jogi, która wpływa zawłaszcza na pracę gruczołów dokrewnych, co w konsekwencji powoduje wzrost poziomu estrogenów.

Praktyka jogi hormonalnej koncentruje się na ćwiczeniach centrum ciała, czyli brzucha. Dynamiczne asany polegające na wciąganiu brzucha, masują, rozgrzewają narządy rodne, co w konsekwencji dotlenia je, sprawia, że są bardziej ukrwione… i młodnieją, przygotowując się do wzmożonej pracy.

Kiedy warto ćwiczyć jogę hormonalną?

– w okresie menopauzy, powoduje wyrównanie hormonów, zmniejsza dolegliowści

– w przypadku zaburzeń hormonalnych

– w celu zmniejszenia dolegliwości menstruacyjnych, a także by zapobiegać zaburzeniom menstruacyjnym (nieregularny okres, jego brak itp.)

– w przypadku problemów z zajściem w ciążę

Innymi słowy, joga hormonalna sprzyja kobiecie. Przyznam się, że namiętnie ją praktykowałam na krótko zanim zaszłam w ciążę. I śmiem twierdzić, że mi w tym pomogła :)))

A tak joga hormonalna wygląda w praktyce:

 Polecam serdecznie filmy instruktażowe pani Lidii Machaj. Powyżej tylko przykład, ale praktyka jogi hormonalnej z jej udziałem to sedno tematu (ćwiczenia wcale nie są skomplikowane).

I jeszcze przykład jogi, zwiększającej płodność wg. Brendy Strong. Trochę trudniej ale skutecznie 😉
Zresztą o jodze z Brendą będzie osobny artykuł.

Powodzenia 🙂

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *