HPMblog

trening – dieta – zdrowy styl życia

poniedziałek

25

Kwiecień 2016

0

komentarzy

Faszerowana cukinia

Napisała: , w kategorii: przepisy

Czasem bywają dni kiedy:
1. Brak mi czasu, a raczej motywacji na długie sterczenie przy garach
2. Mam ochotę na „coś wyjątkowego”
3. I oczywiście zgodnego z dietą niełączenia

A kiedy dodatkowo nie potrafię się zdecydować czy zrobić węglowodany czy białka, to wiem, że mój organizm nie chce ani jednego ani drugiego.  Nie zmuszam się do jedzenia. Staram się nie mieszać za bardzo w makro, ale mam naturalną skłonność do wegetariańskich dań. Ostatnio wręcz wegańskich.

Długo nad tym myślałam i wygląda na to, że odrzucenie mięsa to kolejny etap oczyszczania organizmu. Zdrowy styl życia, treningi, naturalne, wysokiej jakości produkty a zwłaszcza joga i wszystko co się z nią wiąże w sposób naturalny narzuca pewien sposób traktowania swojego ciała. Dawno już nauczyłam się słuchać swoich potrzeb i mimo, że wciąż to mięsiwo gdzieś tam sporadycznie  pojawia się w mojej kuchni, to zauważyłam, że lepiej mi bez niego.

Dostrzegłam też, że im więcej produktów z diety wykluczam, tym bardziej kreatywne są moje dania. Po prostu chce mi się  gotować!

Dziś podam Wam przepis na bardzo prostą i smaczną:

Nadziewaną cukinię

Składniki

2 cukinie

3 pomidory lub jedną puszkę krojonych pomidorów

garść pomidorów suszonych

garść zielonych oliwek

1 cebula

zielona cebulka lub natka pietruszki

łyżka oleju rzepakowego lub kokosowego

Przygotowanie:

Cukinie przekrawamy wzdłuż i wydrążamy środek.
Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy drobno pokrojoną cebulę. Gdy się zeszkli dodajemy środek wydrążony z cukinii. Pomidory parzymy i obieramy ze skórki, następnie kroimy w kostkę i dokładamy na patelnię (można dodać pomidory z puszki). Całość dusimy pod przykryciem. Gdy sos zacznie się redukować dodajemy drobno pokrojone suszone pomidory i oliwki. Nasze nadzienie powinno mieć dość gęstą konsystencję, redukujemy więc od czasu do czasu mieszając. Następnie doprawiamy solą, pieprzem, ulubionymi ziołami. Można dodać odrobinę chili.

Gotowym nadzieniem faszerujemy cukinie i wkładamy na ok 20-30 minut do piekarnika nagrzanego do 180st.

Po wyjęciu dekorujemy zieloną cebulką lub natką pietruszki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *