Na Zdrowie: Kakao

Na Zdrowie: Kakao

Lubię kakao, szczególnie zimową porą. Od pewnego czasu przyrządzam je tylko i wyłącznie według Pięciu Przemian. Przepis znalazłam w książce “Gotowanie według Pięciu Przemian” B.Tamelie i B.Trebuth.

Składniki:
mleko, kakao, cukier trzcinowy, imbir.

Przyrządzanie:

O: Do 1/2 litra wrzątku
Z: dodać 1/2 litra wrzącego mleka
O: Łyżkę kakao i wymieszać
Z: posłodzić cukrem trzcinowym wedle uznania (ja słodzę miodem)
M: dodać plasterek imbiru i gotować kakao przez 10 minut, po czym wyjąć imbir

(unikamy gotowych napojów typu kakao instant, ponieważ są sztucznie aromatyzowane i zawierają duże ilości białego cukru).

Kakao ma działanie:
– rozgrzewające i odżywcze
– nawilżające
– rozprasza zimno

Zaleca się pić kakao przy wychłodzeniu organizmu oraz braku apetytu.
W małych ilościach to doskonały napój zimowy dla dzieci.

Należy jednak unikać picia kakaa przy wilgotnym gorącu, niestrawności, wilgoci, zapaleniu oskrzeli, katarze, wytwarzaniu dużej ilości śluzu podczas przeziębienia, nieznoszeniu tłuszczów, zaparciach.

Póki zima trwa, piję kakao… wieczorami, przed snem. Małemu nie zasmakowało jak na razie. Ale podejrzewam, że i u niego nadejdzie etap na “mama zrób kakałko” :)))



9 thoughts on “Na Zdrowie: Kakao”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *