TOP3 aplikacji dla biegaczy

TOP3 aplikacji dla biegaczy

Lista będzie krótka i bardzo subiektywna. Oparta na własnym doświadczeniu, wielu testach, osobistych preferencjach. Nie biorę pod uwagę rozszerzonych wersji płatnych.  Wymienione poniżej aplikacje używam na WindowsPhone i nie mam zielonego pojęcia jak zachowują się na innych telefonach.

Gdy zaczynałam przygodę z bieganiem nie było “smartfonów”, aplikacji i żadnych konkretnych narzędzi, które mogłyby odmierzać czas czy dystans. Biegałam ze zwykłym stoperem, przebyte kilometry odczytywałam z mapy. Zresztą nie trudno mierzyć krótkie dystanse jakie zwykłam biegać. Głównym miernikiem mojej formy był CZAS. Trochę się pozmieniało w ostatnich latach. I dobrze. Nie ma nic bardziej motywującego niż śledzenie własnych osiągów i wyznaczanie celów. Aplikacji do biegania jest całe mnóstwo. Głównym ich zadaniem jest mierzenie czasu, dystansu i tempa biegu. Na wielu można dodatkowo śledzić statystyki, progresy, wyznaczać cele, układać plany… Co kto lubi i co komu jest potrzebne.

Pierwszą aplikacją, z którą miałam do czynienia jest:

1. ENDOMONDO.

Dlaczego? Bo wszyscy biegają z Endomondo!!! To nie tylko rozbudowany stoper, ale bardzo popularna platforma społecznościowa.

endomondo strona

W wersji darmowej można wybrać dyscyplinę jaką się uprawia, śledzić historię treningów, poznać ich szczegóły (dystans, czas trwania, średnie tempo, maksymalne tempo, spalone kalorie, wysokość, czy warunki pogodowe). Mamy dostęp też do podstawowych statystyk. Możemy wziąć udział w rywalizacjach (evetach na które dostajemy zaproszenie), ale też możemy śledzić aktywność naszych znajomych.

Na telefonie aplikacja wygląda tak:

Jest intuicyjna, przez co prosta w obsłudze. Możemy wystartować włączając bezpośrednio “play”, bądź przez system odliczania. Wybieramy dyscyplinę i cel. Trener włącza się po każdym przebytym kilometrze oraz informuje o osiągnięciu celu. Proste.

Po zakończonym treningu mamy dostęp do jego szczegółów, możemy dodać zdjęcie i krótki komentarz. Z telefonu możemy również śledzić aktualności Endomondo, historię, znajomych… i w zasadzie to tyle z przydatnych informacji. Plany treningowe są niedostępne w wersji darmowej. Nie można też ustawić interwałów.

Start z aplikacją miałam ciężki. Nie chciała mi się zainstalować. Po kilku próbach w końcu się udało, a po pierwszym biegu byłam zachwycona! Do czasu kiedy pierwszy raz nie straciłam sygnału GPS. Wtedy byłam wkurzona, bo mój dobry bieg się nie zapisał. Aplikacja też ma tendencje do wyłączania się, lub po prostu “nie działania”. Dlatego też zaczęłam szukać czegoś innego.

Trafiłam na:

2. Adidas MiCoach

W pierwszym zetknięciu uderzyła mnie straszna komercja tej aplikacji. Nie ma co ukrywać, że stworzona jest po to by promować produkty i akcesoria marki Adidas, ale… gdy przebrniemy przez tą komercjalną papkę okazuje się, że dostajemy w zamian o wiele więcej, niż chociażby daje nam Endomondo.

micoach strona
Nie tylko mierzy dystans, czas i spalone kalorie. Ona z Tobą pracuje!!! Przyznam, że z tak bogatą ofertą w wersji darmowej jeszcze się nie spotkałam. Nie tylko wybierasz dyscyplinę ale masz dostęp do wielu planów treningowy, które dodatkowo możesz personalizować całkowicie za FREE.

micoach strona trening
micoach strona plan
Plany podzielone są na dwie kategorie: CARDIO i STRENGHT AND FLEXIBILITY

PLANY CARDIO dla RUNNING to:
1. Event Plan – pomaga przygotować Cię do maratonu i półmaratonu
2. Run & Race – dla biegów ulicznych 5km, 10km, 20km, maraton
3. Finish Faster – poprawia szybkość dla biegów z Run & Race
4. 30 Minute Workouts – alternatywa dla krótkich biegów
5. Lose Weight – program nastawiony na utratę wagi
6. Destress – program “odstresowujący” 😉
7. Learn to Run – dla kompletnych amatorów
8. Be Fit – dla osób chcących utrzymać sylwetkę

STRENGHT and FLEXIBILITY to:
1. Run Stronger – pomaga poprawić wyniki
2. Run Efficiently – pomaga osiągać wyniki

Jak to działa? Wybierasz plan, który Cię interesuje:

micoach strona personalizacja planu
Personalizujesz go (ustawiasz min. dni treningowe). Program automatycznie wbija się w Twój kalendarz:

micoach strona kalendarz

Możesz podejrzeć szczegóły treningu na dany dzień:

micoach strona szczegóły treningu
Po uruchomieniu aplikacji w telefonie prawie od razu masz do niego dostęp. Wystarczy, że wybierzesz opcję assessment workout :

WP_20150226 11
Pojawi się trening, który został dla ciebie zaplanowany na dany dzień. Wystarczy, że naciśniesz start i biegniesz 🙂

WP_20150226 9
Twój osobisty trener podczas całego treningu będzie informował Cię jak Ci idzie i co masz robić (zwolnić, przyśpieszyć, maszerować czy zerwać się do sprintu).

Fajne nie?

Dla mnie to doskonała alternatywa dla monotonnego biegania. Wrzucam takie programy gdy mam ochotę na zmianę lub nowe wyzwania. Na pewno będę biegała z tą aplikacją, kiedy zacznę przygotowywać się do biegu na 20km.

Oczywiście oprócz planów, można uruchomić FREE RUNNING, wtedy włączasz start i biegniesz jak Ci się podoba:
Aplikacja na telefonie wygląda tak:

Może nie jest tak intuicyjna i przejrzysta jak Endomondo, ale można się przyzwyczaić. Podaje też wszystkie niezbędne informacje o biegu: czas, dystans, średnie tempo, kalorie, trasę.

Jak na razie mnie nie zwiodła.

Ostatnia aplikacja jest w fazie testów:

3. RUNTASTIC

Czasem przeglądam fora i strony dla biegaczy, blogi, a tam często pojawia się temat Runtastic. Może nie jest to aplikacja zbyt popularna w Polsce, ale np. w Niemczech i Austrii wiedzie prym. To co mnie do niej zachęciło to powtarzające się opinie, że jest dokładna i niezawodna. Niestety wszystko co najlepsze dostępne jest w wersji PRO, w tym plany treningowe, które wyglądają obiecująco:

runtastic plany
W wersji darmowej jest dość uboga, na pewno uboższa niż Endomondo. Ale skoro niezawodna, to trzeba ją mieć na wszelki wypadek 😉

W telefonie wygląda dość przejrzyście. Można nawet mieć wrażenie, że “podstawowo”, ale to co najważniejsze jest 🙂

Nie potrafię się zdecydować na jedną aplikację. Z Endomondo jestem raczej z przyzwyczajenia. No i nie chcę utracić wyników, dlatego zdradzam tę aplikację bez większych wyrzutów sumienia… a wyniki w prowadzam ręcznie (na szczęście jest taka opcja). Raz na jakiś czas zerkam też “co słychać u znajomych” a swoimi osiągnięciami i tak dzielę się czy na Facebooku, czy Instagramie… więc kto wie, czy nie pożegnam się z Endomondo na zawsze…



10 thoughts on “TOP3 aplikacji dla biegaczy”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *